sobota, 17 marca 2012

Sztuka origami

Od najmłodszych lat moja dusza to dusza artystyczna,bardzo lubiłam tworzyć różne dziwactwa z papieru, patrząc na książki z origami, chociaż nie zawsze mi się to udawało, zawsze wkładałam w to mnóstwo serca. Do dziś bardzo podobają mi się cuda wykonane z papieru i podziwiam ludzi takich jak Akira Yoshizawa.

14 marca minęła 7 rocznica śmierci wybitnego japońskiego twórcy origami. Akira Yoshizawa za życia stworzył około 50 tys. papierowych modeli. Gdyby żył, w tym roku obchodziłby swoje 101 urodziny. Google postanowiło uhonorować (przerabiając logo wyszukiwarki) człowieka, który rozpropagował sztukę origami. 


Akira Yoshizawa urodził się 14 marca 1911 w Kaminokawa w Japonii.
W 1951 został poproszony o utworzenie serii figurek "Znaki Zodiaku". Od tego czasu jego prace były publikowane w magazynie Asahi Graf. Razem z Samem Randletem stworzył standardowy system symboli, używany podczas diagramowania figurek origami. W roku 1983 cesarz japoński Hirohito odznaczył go Orderem Wschodzącego Słońca. Według szacunków z roku 1989 stworzył około 50 tys. modeli, z czego kilkaset wzorów zostało zamieszczonych w jego 18 książkach.
Akira Yoshizawa jest przez wiele osób uważany za ojca współczesnej sztuki origami.
Zmarł 14 marca 2005 roku na zapalenie płuc w jednym ze szpitali w Tokio.


 Niektóre prace,które znalazłam:

Moje ulubione!Bardzo mi się podoba!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz